La UdL portarà a debat les recerques sobre els moviments socials que tenen lloc a Catalunya i Portugal

La Universitat de Lleida acollirà el proper dijous, 11 de desembre, el seminari “Generación Indignada versus Geração a Rasca”. Aquesta trobada vol posar en diàleg els projectes de recerca que analitzen els moviments socials juvenils catalans, espanyols i portuguesos. L’objectiu del seminari és comparar el treball de camp, les metodologies i els resultats de les recerques dutes a terme a la Península Ibèrica i explorar possibles vies de col·laboració futures.

El seminari presentarà el projecte GENIND, de la Universitat de Lleida, i el projecte Networked Youth Activism, de la Universitat de Lisboa. Després d’una dissertació teòrica a càrrec de l’investigador, Jordi Nofre, el seminari es reunirà per avaluar futures línies de col·laboració.

A continuació, tindrà lloc el simposi JOVIS2014, que servirà per presentar en societat aquest grup de recerca de la Universitat de Lleida.

El programa del seminari és el següent

09:00. Presentation: Who’s Who?

09:30. The GENIND Project. University of Lleida.

Carles Feixa (dir), José Sánchez, Ariadna Fernández-Planells, Joana Soto, Tanja Strecker, Eduard Ballesté, Jordi Nofre.

10:00. The NETWORKED YOUTH ACTIVISM Project. New University of Lisbon.

José Simões (dir), Inês Pereira, Ricardo Campos, Mafalda Esteves, Jordi Nofre.

10:30. Coffee Break

11:00. Discussant. Jordi Nofre

11:30. Open Debate

13:00. Lunch

14:00. Joint Collaborative Strategies.

15:30. Closure

18:00. Symposium JOVIS 2014

Projects

2013-15. The Indignant Generation. Space, power and culture in the youth movements of 2011: a transnational approach (GENIND). Ministerio de Economía y Competividad. VI Programa Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica 2008-2011. [CSO2012-34415]. IP: Carles Feixa. 01/01/2013- 31/01/2015.

2014. Networked youth activism: digital media, social movements and participatory culture among young activists. Fondação da Ciência e da Tecnologia (FCT) EXPL/IVC-COM/2191/2013. IP: J. Simoes (Universidade Nova Lisboa).