El JOVIS anuncia el tret de sortida del Seminari d’Estudis sobre Joventut i Societat

El Seminari d’Estudis sobre Joventut i Societat (seJOVIS) és una activitat formativa del Programa de Doctorat en Patrimoni, Territori i Cultura (Facultat de Lletres, UdL, Menció Excel•lència MEE 2011- 0505). Està organitzat pel Grup de Recerca Centre d’Estudis sobre Joventut i Societat-JOVIS (2014SGR0683). Cada sessió es divideix en dues parts: en la primera es presenten dues o tres recerques en curs a càrrec de doctorands associats al programa, de membres de JOVIS o d’investigadors-es visitants a la UdL (amb una durada de 20 a 30 minuts cadascuna); en la segona es discuteix la metodologia i resultats de la recerca. Una de les 5 sessions s’anomena SIMPOSI i consisteix en la jornada de debat anual del Grup de Recerca JOVIS. L’assistència és obligatòria per als estudiants de doctorat adscrits a la Línia, recomanada per als alumnes de doctorat de línies afins i oberta a tota la comunitat universitària.

Lloc: Sala de Juntes del 3r Pis. Universitat de Lleida, Rectorat. Plaça de Victor Siurana, 1. 25003 Lleida. Coordinació: Carles Feixa, Tanja Strecker i Eduard Ballesté (JOVIS-GEOSOC, UdL).

Calendari Curs 2015-16 : PROVISIONAL

Sessió 1. Divendres, 16 d’Octubre de 2015, 11-14 h.
– Grijalva, Olga. Universidad Autónoma Benito Juárez de Oaxaca, México.
La formación de grupos de pares en el bachillerato y la construcción de las identificaciones en México.
– Carbajal, Cecilia. Universitat de Lleida, Espanya.
Percepciones etnográficas sobre la violencia en las juventudes. Un estudio comparativo entre México y Lleida.

Sessió 2. Dijous, 19 de Novembre de 2015 i SIMPOSI amb Jose Luís de Zarraga.
– Marcon, Frank. Universidad Federal de Sergipe, Brasil.
Prácticas políticas y juventud en Brasil, Angola y Portugal.
– Duarte, Claudio. UAP-Universidad de Chile. Chile.
El adultocentrismo como paradigma y sistema de dominio.

Sessió 3. Divendres, 18 de Desembre de 2015, 11-14 h.
– Ballesté, Eduard. Universitat de Lleida, Espanya.
Movimientos sociales, juventud, poder y política en Lleida. El 15M y sus consecuencias.

– Páez, Sonia. UdG-Universidad de Tucumán, Argentina. El proceso de empoderamiento en los jóvenes del cono sur latinoamericano a partir de la experiencia migratoria a Catalunya.

Sessió 4. Divendres, 19 de Febrer de 2016, 11-14 h.
– Hakim, Nadia. Universitat Oberta de Catalunya, Espanya.

– Fernández-Planells, Ariadna. Universitat Pompeu Fabra, Espanya. News, Youth culture, Social Activism & Digital Communication.

– Galindo, Liliana. Université de Grénoble, Francia. Politique et jeunesse: Analyse des transformations des pratiques par l’usage des nouvelles technologies.

Sessió 5, Divendres, 18 de Març de 2016, 11-14 h.

– Muñoz Pérez, René. Universidad Autónoma de Tlaxcala, México. Las Nuevas tecnologías de la Información y la Comunicación: el cambio social implicado en jóvenes rurales de San Salvador Tzompantepec Tlaxcala, México.

– Romero López, Eva. UAM, México. Mirreyes y Lobukis: el antro como escaparate.