RecerCaixa selecciona un projecte del JOVIS sobre emigració juvenil i el dota de 77.000 €

El projecte d’investigació Emigració juvenil, nous moviments socials i xarxes digitals, liderat pel catedràtic d’Antropologia Social de la Universitat de Lleida (UdL) Carles Feixa, rebrà un total de 77.262 euros de finançament del programa RecerCaixa per desenvolupar-se al llarg dels propers dos propers anys. La iniciativa, promoguda per ‘La Caixa’ i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), donarà suport a 26 projectes d’excel·lència, seleccionats d’entre un total de 221 en el marc de la convocatòria del 2014. L’import global suma 2 milions d’euros.

La recerca de Feixa es planteja un triple objectiu: analitzar l’emigració dels joves catalans cap a Europa i altres llocs del món des del 2008 a partir de dades estadístiques disponibles; analitzar un cas concret (l’emigració de titulats superiors a Londres) a partir dels relats autobiogràfics dels seus protagonistes, i explorar la Marea Granat (moviment social sorgit després del 15-M entre els joves emigrats) com un exemple d’interconnexió entre xarxes digitals i presencials.

El projecte vol facilitar informació sobre el procés migratori a tot el jovent que es planteja marxar fora, i fer arribar els resultats als diferents partits polítics i a les parts interessades (stakeholders) perquè puguin entendre millor què està passant entre els joves emigrants i, si escau, prendre mesures per millorar la seua condició.

Els projectes finançats per RecerCaixa s’emmarquen en les àrees d’educació, inclusió social, discapacitat, ocupació i salut pública. Els ajuts s’han lliurat avui en un acte a Barcelona, presidit pel director de l’Àrea de Ciència i Medi Ambient de la Fundació ”la Caixa”, Enric Banda, i el secretari de l’ACUP i rector de la UdL, Roberto Fernández.

(Text: UdL)